Printer Friendly Version Srpski izlagači na sajmu vina u Diseldorfu - Tamjanika, kao kraljica vina u Srbiji @ 23 March 2023 12:29 PM

Generalni direktor diseldorfskog sajma vina “Provajn“ Peter Šmic posetio je, odmah po otvraranju sajma, izložbeni stand Republike Srbije, gde je o vinima i vinskim putevima razgovarao sa zamenikom generalnog sekretara vlade Srbije Petrom Janjićem, generalnim konzulom Republike Srbije u Diseldorfu Branislavom Perić, direktorom Saveza vinara Srbije Stevanom Rajtom, direktorom Direkcije za marketing i edukaciju Privredne komore Srbije Markom Obradovićem, kao i sa našim izlagačima i drugim gostima.

Srbija, njena vinogorja i vinogradarstvo, proizvodnja i distribucija vina, političko-privredna ideja “Otvorenog Balkana“  i u tom sklopu vino i  vinski putevi, bili su jedna od tema razgovora  na srpskom štandu Janjića i srpske delegacije sa Šmicom na upravo završenom diseldorfskom sajmu vina, koji je trajao od 19-21. marta 2023.

Šmic je na poziv delegacije iz Beograda, izneo svoju spremnost da na jesen dodje u Beograd na „Vinsku viziju Otvorenog Balkana“ uprkos tome, što se beogradski sajam  održava  u približno isto vreme kao i Sajam vina u Šangaju, gde je diesldorfski “Provajn” gost od posebnog značaja.

Zajedno sa Šmicom, srpski stand je posetila i njegova saradnica Žeraldin  Lever, zadužena za saradnju sa Istočnom Evropom.

Srpski izlagači na “Provajnu” u Diseldorfu imali su atraktivan stand - mešavinu modernog dizajna i srpskih freski- koji se nalazio medju štandovima zemalja jugoistične Evrope i Portugalije i bio i vizuelno primećen, isto kao i srpska vina, čiji ukus nije nepoznat nemačkoj publici.

Srbija je na sajmu vina u Diseldorfu, medju vise od 6 000 izlagača iz preko oko 60 zemalja sveta, primećena ne samo po svojim vinima, već i po načinu predstavljanja.

Na sami dan otvaranja sajma, Srbija je u nedelju 19. marta, naime, bila prva zemlja na “Provajn forumu-Masterklas“, gde su članovi srpske delegacije i vinari, pred punom salom slušalaca, izlagača, posetioca, sajamske uprave i gostiji, predstavili vinske regione, vina, kao autohtone sorte, poput ‘’Tamjanike’’ i na taj način privukli pažnju, trgovaca, degustatora i novinara.